26.2.09

Twitter al Congrés nord-americà


7 comentaris:

letesparty ha dit...

He estat buscant informació sobre les referències de l'anunci de Macintosh. Y crec que la frase "And you'll see why 1984 won't be like "1984"" es refereix a:

Aquesta data al·ludeix a la novel·la d'Orwell on es pronosticava que en aquest any la societat estaria controlada per un Gran Germà dictador, opressor i omnipresent que impediria la llibertat dels ciutadans.

L'anunci afirma que 1984 no serà recordat perquè es compleixi aquesta profecia, sinó perquè Apple llença al seu mercat el seu ordenador Macintosh que revolucionarà la historia i destruirà la profecia.

Pol Montoy Soler

letesparty ha dit...

Hola Eva.

Pel que fa referència al que hem parlat avui a classe a part de Matrix, The Lord of the Rings i The Blair Witch Project n'he trobat d'altres que també creen mons paral·lels.

En primer lloc la sèrie Lost també ha provocat un fenòmen enorme. No només hi ha diferents comunitats de seguidors a la xarxa sinó que també s'han publicat llibres sobre les teories del que succeeix a la illa, així com també s'han creat ninos dels personatges de la sèrie.

Aquest no és un fenomen nou, la mítica saga de Star Wars ja va traspassar les pantalles i va anar més enllà dels ninos. Es van crear comunitats especials els membres de las quals anaven als passes del film disfressats com algun dels personatges de la pel·lícula. A més a més van sorgir còmics i fins hi tot en l'actualitat s'ha convertit en una sèrie d'animació per a nens que poden complementar amb un de tots els videojocs que han sortit.

Un cas curiós també, va ser el de la pel·lícula "Snakes on a plane". En aquest cas el fenomen va ser durant el rodatge del film ja que després aquest no va tenir l'èxit de taquilla esperat. Durant el rodatge s'anaven filtrant noticies sobre l'argument de la pel·lícula. Els fans dels films d'acció van interessar-se per ella i van començar a crear comunitats on debatien sobre com tenia que ser la producció i fins hi tot arribaven a criticar les decisions de guió que prenien els creadors del film. La comunitat va arribar a exercir una pressió tant forta que els creadors van decidir fer cas a les seves suggerències. El fenomen va ser tant gran que la pel·lícula semblava venuda abans d'hora perquè la millor publicitat va ser la repercussió d¡aquestes comunitats. Però un cop va estrenar-se el film la crítica i el públic els hi va girar la esquena i van determinar que era una mala producció. Tot hi així el videojoc es va llençar al mercat pel que s'esperava un gran èxit.

Altres títols que han viscut aquesta repercussió són les series: Sex and the City (que primer va ser un llibre que va convertir-se en sèrie, que va crear una comunitat de fans que quan va finalitzar l'última temporada va exercir tal pressió que van aconseguir que la sèrie passés a convertir-se amb pel·lícula.

I finalment, semblant és el cas de Desperate Housewives, però en aquest cas la sèrie no s'ha convertit en pel·lícula (encara) però sí té el seu propi videojoc i les seves comunitats.

Pol Montoy Soler

CML ha dit...

Hola Eva
Pel que vam parlar el dimecres passat sobre les narracions transmedials i matrix.
Un altre exemple pot ser Harry Potter ja que a partir del llibre s'han creat pel·lícules i videojocs.
Gràcies a les pel·lícules s'ha creat un món paral·lel, en aquest cas és un món màgic que té molts de fans arreu del món.
Persones que segueixen el món màgic de Harry Potter i les seves aventures com si fossin reals.
Aquí et deixo un exemple de pàgina web que he trobat on hi pots trobar fins i tot un diccionari de les paraules màgiques i encanteris que es fan servir a la pel·lícula.
http://eldiccionario.org/

Coral Contreras Morales

Selva23 ha dit...

Hola Eva,
Recordant els exemples de narrativa transmedial com per exemple Màtrix, he trobat un altre que crec que pot ser força interessant.
Després de l’èxit televisiu de la sèrie CSI, els fans d’aquest fenomen televisiu podran posar-se a la pell de Gil Grissom i Catherine Willows en CSI Las Vegas; d’Horatio en CSI Miami i finalment de Mac Taylor i Stella Bonasera en CSI New York. El videojoc estrella d’aquesta saga ha estat l’últim, CSI New York, atès que el jugador podra fer-se passar per l’autèntic Mac Taylor o Stella Bonasera.
El videojoc consisteix en la reproducció de cinc crims, els quals han estat escrits pels guionistes de la sèrie de criminalogia més popular del moment.
El jugador serà qui haurà d’anar desxifrant els misteris per mitjà de les probes que trobarà per la ciutat de New York. Es podrà participar en els diàlegs, així, com també controlar els interrogatoris per mitjà de la manipualció de les proves, l’estudi i analització d’aquestes revelaran si els sospitós és innocent o culpable; per tant està en les teves mans posar-lo a la garjola o no.
Aquest nou videojoc de CSI comporta un valor afegit, a part de l’esmentat anteriorment, consisteix en una ampliació dels mini-jocs:desxifrar còdis, reconstruccions facials, identificar llocs a partir de fotografies, escàners de raigs X, identificació de verins, nous usos de les probes de sang, millora en els ordinadors, etc.
Aquí, deixo el tràiler del nou videojoc CSI New York.

Sílvia Ros Leiva

Selva23 ha dit...

Hola Eva,
Aquí, deixo el tràiler del nou videojoc CSI New York.

http://www.youtube.com/watch?v=mYtKcLk2T8o

Sílvia Ros Leiva

Carla Manonelles Riu ha dit...

A parer meu, crec que el cas dels Simpson és un exemple, entre d'altres, de realitat transmediàtica.
Ja que a través de diferents formats, ens aporten nous elements, noves claus, nous trucs,etc.

Des de l'any 1987 se'ns ofereix la sèrie televisiva, la qual ens presenta una narració determinada. Amb la pel·lícula ens ofereixen una part de la narració juntament amb elements incorporats, que ens ajuden a comprendre d'una manera més amena el tot.

I al videojoc, de la mateixa manera que al film, també ens aporten una part de la narració amb elements completament nous.
L'única diferència entre aquests tres formats és que a través del videojoc, nosaltres, l'usuari, passem a ser personatges actius que participem de manera directa en la narració.Aquí sóm nosaltres qui superem els reptes, els problemes, les situacions entranyables que se'ns presenta al llarg de la narració.

En resum, fins aquí us he explicat els móns paral·lels que ens presenta els Simpson, un cas més de narració transmediàtica.

Carla Manonelles Riu

CML ha dit...

Hola Eva,
He buscat més coses referents al món de Harry Potter i he trobat una pàgina web on surten tots els videojocs que s'han fet a partir de la pel·lícula. http://www.harrypottercat.com/fixes/videojocs/
També et deixo la pàgina principal de Harry Potter on allà pots escollir bareta màgica, pots escollir casa i més coses...
http://harrypotter.warnerbros.com/

Coral Contreras Morales